Week 8

stageblog-017

De 8ste en laatste week samengevat:
– content van de huidige wesite (Le Clos Du Papoune) verwerken in het nieuw ontwerp
– ontwerpen van de voornaamste pagina’s voor de website Le Clos Du Papoune
– iconen ontwerpen voor de website
– de asp.net masterpage voor Le Clos Du Papoune
– contentpages: index, villa, tarieven
– jquery componenten implementeren: jquery cycle slider, jquery flexslider en jquery fancybox
– deskresearch

Welke problemen heb ik ondervonden en hoe heb ik die problemen opgelost?
· jquery cycle slider:
Het implementeren van de jquery cycle slider verliep vlekkeloos tot op het moment waarop ik de responsiveness van de slider wilde testen. Jammer genoeg was de jquery slider niet standaard aangepast voor responsive websites. Vervolgens ben ik er in geslaagd deze responsive te krijgen maar dit ten koste van het leuke slide effect dat ik wilde gebruiken. Jammer genoeg ben ik van deze slider uiteindlijk moeten afstappen en heb ik gekozen om de jquery flexslider te gebruiken.

Wat heb ik deze week geleerd?
· productiever: het werken met de verschillende programma’s verloopt nu enorm vlot
· responsive onderdeel per onderdeel uitwerken voor de verschillende viewports werkt veel efficiënter dan viewport per viewport uitwerken
· bij de mobile first werkwijze heb ik veel minder code dan anders
· oefening baart kunst: het developen van het tweede project verloopt tien keer sneller dan het eerste project
· doelgericht deskresearch kunnen verrichten is een essentiële vaardigheid

Drie kernwoorden van deze week:
· Productiever
· Mobile First
· JQuery

Logboek:
logboek_week_8

 

Dit is mijn laatste bericht want mijn stage zit er na 8 bewogen weken op. Het was een boeiende ervaring om eens mee te mogen draaien in een webdesignbureau en de ontwikkeling van een project van begin tot einde mee op te volgen. Ik heb enorm veel bijgeleerd en heb mijn vaardigheden in asp.net, css en jquery zeker vertienvoudigd. Ook responsive webdesign waar ik voor mijn stage veel vragen en moeilijkheden mee had heb ik eindelijk onder de knie.

Ik dank de zaakvoerder en mijn collega’s van Netpulse voor deze mooie kans en hoop dat ze evenveel hebben genoten van deze periode als ik.

 

Leave a comment